„Kicia Kocia”- czytała Mama Aureliusza

Odwiedziła nas Mama Aureliusza wraz z przygodami Kici Koci. Dzieciom tak przypadła do gustu pierwsza część przygód, że pokusiły się też na drugą książeczkę ;) Dziękujemy za odwiedziny i zapraszamy kolejnych chętnych rodziców ;)

Fotorelacja 2018

Jesienne skarby

W nawiązaniu do tematu związanego z darami jesieni wybraliśmy się na spacer. Udało nam się znaleźć kasztanowca, na szczęście kasztanów było tak dużo, że każdy z tygrysów mógł przyczynić się do zebrania nie małej kolekcji, którą nieraz wykorzystamy na zajęciach:) zebraliśmy też trochę liści, a po drodze rozpoznaliśmy drzewka jarzębiny oraz dęby i ich owoce.

Dzień chłopaka ;)

W Dzień chłopaka wspólnie z dziewczynami zaśpiewałyśmy 100 lat, złożyłyśmy im życzenia oraz dziewczyny miały okazję sprawić przyjemność chłopakom wręczając im drobny upominek i przekazując im osobiście życzenia ;)

Koncert Ciekawskich „Strażackie syreny”

Podczas koncertu edukacyjnego Podróżnik Maurycy wraz z Nietoperzem Cypisem odwiedzili remizę strażacką. Kim jest Tamburmajor, czym jest buława i syrena strażacka i czy orkiestra gra podczas gaszenia pożaru? Wraz z członkami strażackiej orkiestry dętej zgłębiliśmy tę wiedzę przy akompaniamencie trąbki, puzonu i tuby! Nie zabrakło takich utworów jak „Orkiestry dęte”, „W Kwaśniewicach stanął w ogniu dom” czy motywu z bajki „Strażak Sam” a także wspólnego przemarszu.

Nasze pierwsze rysunki

Po wspólnej rozmowie na temat higieny, mycia rąk i dbania o czystość każdy mógł przenieść swoje wyobrażenia na papier.

Umuzykalniamy się

W ubiegłym tygodniu Biedronki miały okazję poznać różne instrumenty. Cudownego hałasu było co niemiara, a na koniec wspólnie zagraliśmy w rytm muzyki na klawesach

Historia Vashti

14 września obchodziliśmy w naszej grupie Międzynarodowy Dzień Kropki. Historię tego dnia przybliżyła nam starsza grupa Jeży wraz z ciocią Magdą, zaśpiewali nam też piosenkę, która towarzyszy tej pouczającej historii. Oto jej opowieść:

„Vashti jest małą nieśmiałą dziewczynką, która nie wierzy w swoje możliwości. Na lekcji plastyki nie miała pomysłu jak wyrazić siebie za pomocą znaczka. Uparcie twierdziła, że nie potrafi malować, a zamknięte farbki tylko ją irytowały. Nauczycielka cierpliwie czekała, aż Vasti podejmie próbę. Powiedziała do dziewczynki „Postaw znaczek, a zobaczysz dokąd cię przeniesie”. Vashti była niezadowolona, ale chciała jak najszybciej opuścić klasę, więc zniecierpliwiona postawiła kropkę na środku kartki i zaczęła się pakować. Nauczycielka popatrzyła na kropkę i zachwyciła się. Poprosiła o podpisanie dzieła. Nazajutrz, gdy Vashti weszła do klasy zobaczyła nad biurkiem nauczycielki swoją kropkę oprawioną w piękną pozłacaną ramkę. Była szczęśliwa, że jej kropka się spodobała, wisi w takim ważnym miejscu i wszyscy mogą ją podziwiać. Pomyślała sobie, że potrafi namalować jeszcze piękniejsze kropki i wszystkim to udowodni. Otworzyła pudełko z farbkami, i zaczęła swoją przygodę z malowaniem kropek.

Malowanie pochłonęło ją całkowicie, mieszała farby ze sobą, odkrywała nowe kolory, namalowała dziesiątki mniejszych, większych kropek. Wszyscy mogli podziwiać kropkowe obrazy Vashti na szkolnej wystawie, a dziewczynka z dumą przechadzała się korytarzem. Nagle zauważyła małego chłopca, który z zachwytem podziwiał kolorowe kropki na obrazach. Powiedział zasmucony, że Vashti tak pięknie maluje, a on nie potrafi narysować nawet prostej kreski. Vashti długo się nie zastanawiała, podała chłopcu kartkę i poprosiła by coś szybko narysował. Narysował to, co potrafił – zygzak. Vashti popatrzyła na obrazek z takim samym zachwytem, z jakim nauczycielka popatrzyła na jej pierwszą kropkę i poprosiła, by chłopiec podpisał swoje dzieło. Tak kończy się opowieść o dziewczynce, która dzięki mądrej nauczycielce uwierzyła w siebie, odkryła w sobie talent i odwagę.”

Oprócz odwiedzin starszej grupy podziwialiśmy swoje kropki, a także wykorzystaliśmy je do zabaw. Na wzór historii o Vashti stworzyliśmy swoje prace, każda jest z pewnością unikatowa ;) Rozmawialiśmy też o swoich talentach, o tym w czym jesteśmy dobrzy, a w czym możemy być, pamiętamy też, że kluczem do opanowania danej umiejętności jest próbowanie oraz wiara w siebie.

Szyszkowe zwierzęta

Na początku zajęć rozmawialiśmy o szyszkach przyniesionych przez Tygrysy, omawialiśmy ich wygląd, rozmiar. Dzieci podawały przeróżne pomysły odnośnie tego co im te szyszki przypominają, na końcu uzgodniliśmy, że stworzymy zwierzęta. Zabraliśmy się więc za pracę grupową w parach, gdzie każda z nich przy pomocy rozmowy, porozumienia, miała ustalić jakie zwierze chcą stworzyć. Zadanie to nie było łatwe, ponieważ trzeba się tutaj liczyć ze zdaniem drugiej osoby. Oto efekty działania oraz ostateczna prezentacja przed grupą ;)
Ustalaliśmy też czy zwierzęta są domowe, leśne, a które mieszkają w zoo.

Tygrysi pociąg

W tym tygodniu poruszając temat podróży, postanowiliśmy stworzyć wspólny pociąg. Wspólnymi siłami przy jednym plakacie tygrysy miały możliwość sprawdzić się jako jedna wielka silna drużyna, która szanuje pomysły, inwencje twórczą, potrafi się porozumieć, aby stworzyć wspólne dzieło sztuki ;) Powstał więc nie tylko pociąg z pięknymi elementami, ale także dowiedzieliśmy się jak ważna jest współpraca oraz sympatia do siebie nawzajem ;)

1 2 14 15